Puheenjohtajan terveiset

Tervehdys!                                                                                             10.12.2019

Syyskokouksessa marraskuussa valittiin uusi hallitus seuraavalle kolmelle vuodelle. Minä jatkan puheenjohtajana ja hallitukseen saatiin kaksi uutta jäsentä sekä yksi uusi varajäsen. Pyrimme tekemään ammattiosastomme hallituksen toimintaa näkyvämmäksi ja lähettämään tiedotteita toiminnasta sähköpostitse enemmän. Lisäksi facebookissa on suljettu ryhmä "Tehy ao 354" jossa tiedotamme myös. Jos siis olet facessa, mutta et ole vielä ryhmän jäsen niin käy liittymässä.

Tuleva liittokierros on varmasti haastava ja varmaankaan kaikkea neuvotteluissa esillä olevia asioita ei tulla läpi saamaan. Neuvottelut kuitenkin lähtevät siitä että Millariikka ja muut työntekijöiden edustajat pyytävät huomattavia parannuksia nyt voimassa olevaan KVTES:iin. Työnantajapuoli taas lähtee neuvotteluihin ehdottamalla reiluja heikennyksiä. Nähtäväksi jää mikä on sitten se sopimus mikä hyväksytään.

Rauhallista Joulun odotusta kaikille!

Heippa jäsenet!

Vuosi vaihtui ja sen myötä hallituksessa tapahtui muutoksia. Sari Eskelinen lopetti puheenjohtajana ja minä asetan nyt jalkoihini isoja saappaita sen myötä. Aloittaessani nyt uutena puheenjohtajana menee varmasti hetki jos toinenkin, että pääsen kärryille asioista. Hyvää alkanutta vuotta 2017 kaikille!

-Niina

Tervehdys!                                                                                                                            7.6.2017

Kesätyöntekijät alkavat ilmaantua työpaikoillemme ja nyt kannattaakin muistaa kysyä joko uusi työntekijä on Tehyn jäsen. Ammattiosaston yksi ydintehtävä on hankkia uusia jäseniä joukkoomme ja toivonkin, että jäsenet ottavat liittymisen puheeksi sijaisten ja opiskelijoidenkin kanssa.

Olen tässä nyt viiden kuukauden ajan yrittänyt päästä selville miten ammattiosastossamme on hommat tehty ja miten näillä puheenjohtajan saappailla kipitellään.

Olen tässä kevään aikana huomannut, että joillakin jäsenillämme on hieman epäselvyyttä mitä ammattiosasto tekee ja tekeekö se oikeastaan yhtään mitään ja mitä se luottamusmies sitten tekee.  Ajattelinkin hieman selvennykseksi sitä tässä avata. Ammattiosaton ydintehtäviä ovat mm.  jäsenten taloudellinen ja ammatillinen edunvalvonta, jäsenhankinta ja Tehyn järjestöllisen aseman vahvistaminen. No mitkä ovat sitten niitä luottamusmiehen tehtäviä? Luottamusmies edustaa jäseniä KVTES:in sekä muiden yhteisesti sovittujen palvelusuhteita koskevien määräysten ja sopimusten soveltamista ja noudattamista koskevissa asioissa. Luottamusmies valvoo, että työntekijät ja työnantaja noudattavat sopimuksia ja palvelusuhdetta koskevia määräyksiä. Luottamusmies neuvottelee paikallisia sopimuksia ammattiosaston hallituksen asettamien tavoitteiden ja linjauksien mukaisesti. Mahdollisen paikallisen sopimuksen hyväksymisestä päättää hallitus vaikka neuvottelut käykin luottamusmies.

Ammattiosaston sähköpostiin voi lähettää ehdotuksia mitä toimintaa halutaan järjestettävän jäsenistölle. Postia voi lähettää toki muistakin asioista kuin vain ehdotuksista.

Oikein aurinkoista kesää kaikille!

-Niina

Heippa jäsenet!                                                                                                                          3.9.2019

Tämän vuoden lopussa on te jäsenet valitsette ammattiosaston hallitukselle puheenjohtaja syyskokouksen yhteydessä. Kolme vuotta on mennyt nopeasti tässä puheenjohtajana toimiessa. Nyt vasta alkaa tuntua siltä, että olen kärryillä siitä mitä ammattiosaston puheenjohtajana toimiminen tarkoittaa.. Tulen kyllä asettumaan ehdolle uudelleen ja nähtäväksi jää oliko kauteni sitten tässä vai vieläkö minut valitaan seuraavalle kaudelle. Eli marraskuussa sitten minullekin selviää olenko hommani puheenjohtajana hoitanut hyvin vaiko en (hauskaa mulla on ainakin ollut). :D

Mukavaa syksyä kaikille!